Kisah Aku dan Tiru

Assalamualaikum..
Alhamdulillah..
Quiz in Operating System is finally over..
Seriously,I didnt prepare for it..
I didnt revise..
I didnt read..
I didnt memorise anything..
Tiba2 rasa macam semester ni aku sudah jadi pemalas..

Soalan kuiz dah rasa macam soalan final exam..
25 marks..
I was blank for a while before starting to "goreng" on my paper..
I just wrote what I remember..
I just wrote anything that suits the question..

As usual,ramailah yang meniru..
Biasalah lumrah alam...
Aku terasa nak tiru..
Aku pun mula nak meniru..
About Boot Loader.
Aku xbaca langsung tajuk ni & x berapa nak faham..
I asked for my friend's answer..(Yes!)
I altered her answer a little bit so that the lecturer wont suspect anything..
Dah hampir2 nak hantar,my heart suddenly felt uneasy..
I was like "Betul ke apa aku aku buat ni?"..
Lepas fikir & fikir,I grabbed my dust-free eraser & erased the answer I copied from
her..
I left question number 4 with a deep-regretful-long sigh..
Dalam hati,"Xpalah,ni akibatnya malas nak membaca,so terima saja.."


Aku x suka meniru tapi aku x kisah ditiru..
Member nak tiru banyak mana pun xpa..
Tapi kalau nak suruh diri aku meniru,kena fikir 2 3 kali jugak..


"It's better to fail in originality than to succeed in imitation"..
Aku akan cuba pegang ayat tu..

Xpalah,next time aku kena study betul2 & jangan jadi pemalas..

Sekian entri saya hari ini..
Wassalam..

p/s: Bila blog ini dapat jadi top 50 popular blog in Malaysia? Berangan kau,Fyruz

Comments

Popular posts from this blog

Ke'Partee Over'An!!!!

Nostalgia Lama Kembali Berputar......

It's All About Life