Kenal erti Bersyukur

Salam..
Alhamdulillah..
Banjir kat perlis dah hampir surut.. (Thanks Allah)
Banyak pengalaman aku kutip masa bencana ni jadi..(loads)
Masa banjir,macam2 benda jadi even UiTM x banjir..
Bekalan air terputus..Bekalan makanan terputus..
Bekalan duit pun terputus..
Dah rasa macam duduk dekat pulau pulak..
Selamat ada bantuan air..
Lori air datang 4 kali sehari..
Berbaldi2 air jugak la aku & house mate amik..
House mate aku yang tolong angkut & berebut amik air..
Aku tolong angkut air masuk dalam rumah saja..
Time tu demam..
So x boleh kerja kuat sangat lah..(mengelat)
First time in my life lalui benda ni..
Selalu tengok dalam tv saja org bagi bantuan air..
Memang best tgk orang berebut amik air..(jahat)
Bekalan makanan tak ada sebab lori bawak makanan x dapat masuk Uitm gara2 jalan ditutup... Aku & house mate terpaksa makan instant noodle,biscuits & roti..
Selamat lah aku tak ada selera makan..
Yang paling best time makan instant noodle dalam satu tupperware besar ramai2..
Sedih ada,best pun ada..
First time punya pengalaman..
Duit kat dalam ATM machine pulak habis..
Semua pakat pinjam-meminjam duit..
Aku & kawan2 terpaksa p Kodiang nak amik duit..
Thanks to aizat dekan sebab tumpangkan aku naik...
4 hari rasa macam duduk dalam deserted island...
Lepas abis exam Multimedia,aku balik kampung...
Rindu nak makan nasi & lauk pauk...
Overall,aku dapat lots of experience from this disaster..
Aku sudah tahu menjadi orang yang bersyukur..
Thank you,Allah...:)

Jumpa lagi di lain entry..
Wassalam..

p/s: Rindu Penang. Just one more paper to go.

Comments

Popular posts from this blog

Ke'Partee Over'An!!!!

Nostalgia Lama Kembali Berputar......

It's All About Life