HOLIDAY at ma lovely VILLAGE...


hello dude...i'ts been a long time since i post my blog..nothing special happened..i'm now having my holiday at my village...my lovely village with a beautiful sight and amazing seaside make Kuala Perlis,a place to live..i dont wanna leave this place because i think i belong here...aku merasa cukup bahagia di sini....di sini aku dapat menikmati keindahan alam ciptaan Ilahi...betapa agung & indah ciptaannya...aku terpana melihatnya...aku menghabiskan cuti sekolah selama 2 minggu di sini...melepaskan rindu kepada datuk & nenekku yang tercinta...merekalah insan yang amat bererti dalam kehidupan aku selain kedua ibu bapaku...Datukku,Che Hassan berasal dari alor star dan berdarah kacukan melayu-india...merupakan seorang insan yang tenang,peramah serta sentiasa memberikan aku,adik beradikku dan sepupu-sepupuku ilmu dalam bidang agama...datukku dahulu merupakan seorang nelayan...pekerjaan itulah yang memberikan datukku rezeki untuk membesarkan 6 orang anaknya hingga berjaya pada hari ini...tanpa menghiraukan ombak yang mengggunung,air yang tidak tentu pasang surutnya,sampan yang sentiasa terumbang ambing,segalanya tidak dihiraukan datukku...yang paling penting baginya ialah mencari sesuap nasi untuk keluarganya...Nenekku,Mariah berasal dari thailand merupakan insan yang ceria,rajin dan sentiasa memberi kata-kata perangsang kepada aku supaya belajar bersungguh-sungguh...i love her damn much!!!aku tidak bisa hidup tanpa insan-insan ini...tiada mereka tiadalah ibuku dan tiadalah aku...berbalik kepada cerita tentang kampungku pula...just 3 words i can say that is "Superb" "Heaven" "Wonderful"...itulah kampungku....pemandangan pantainya memukau diriku....bertambah indah lagi apabila terbenamnya mentari petang menggantikan bulan...cukup mempesonakan...bagi diriku yang merupakan 'pencinta laut',aku lebih senang menyendiri di tepi pantai untuk menghilangkan kerunsingan yang sentiasa berlari-lari dalam mindaku...
fikiranku yang pada mulanya berserabut menjadi ringan...dengan melihat ciptaan-Nya aku dapat menemui kedamaian yang selama ini aku cari..laut merupakan tempat untukku melepaskan segala tekanan jiwa....i really belong here...this is my second place...
Dataran Brasmana merupakan salah satu tempat pelancongan yang terkenal dan menarik untuk dikunjungi oleh seisi keluarga....aku dan keluargaku sering ke dataran ini untuk melihat pemandangan pantai yang menarik...dapat juga kami sekeluarga melepaskan tekanan masing-masing selain melihat keindahan alam semesta...last but not least,PERLIS is the best place to visit...

Comments

Popular posts from this blog

Ke'Partee Over'An!!!!

Nostalgia Lama Kembali Berputar......

It's All About Life